måndag 2 februari 2009

Skridskotider!

Så äntligen fick vi en vinter med möjlighet till fin skridskoåkning. Inte nog med att det är fina isar, det finns mycket att välja på då de flesta sjöar är åkbara (tyvärr inte Vättern ännu).

I helgen var jag, Magnus och barnen ute på Hövern. Ryggsäckarna var proppfulla då vi förutom extrakläderna, renfällen, den varma chokladen, äggsmörgåsarna och de nybakta kanelbullarna även hade med oss bandyklubbor, bollar, isborr, pimpelspön och draglådor!!!

Efter en lagom lång skridskotur ut till en liten ö där vi tidigare stött på pimplare packade vi av oss grejorna och provade fiskelyckan. Först drog Magnus en fin aborre och sedan var det min tur med en något större =). Oskar provade en liten stund utan resultat medans Filip pysslade med bandyklubba och boll istället. (Filip fick ju en röding på 1,5 kg för några veckor sedan så småborrarna lockade väl si så där....)

När vi kom hem eldade vi på badtunnan som blev lagom varm att krypa i när vi hade ätit middag och spelat några omgångar med kort.

En dag helt i min smak!

1 kommentar:

Marie sa...

Nu vill vi se lite bilder, jag har en utmaning åt dig i min blogg!

Kram Marie